۱۳۹۷ اردیبهشت ۱۷, دوشنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (۶۶۴)

 
جمعبندی
از
مسعود بهبودی

 


تأملی در کشفی

اکثر کسانی که بر انسان و انسانیت کمترین حرمتی قایل نیستند،
اصرار شدیدی به حرمتگزاری بر عقاید خود دارند.
حریف

۱
این کشف رئالیستی رئال و درستی است.

۲
ولی آنچه که در نگاه سرسری غیر منطقی جلوه گر می شود، حاوی منطقی است.

۳
سؤال این است که این منطق از چه قرار است که دیده نمی شود و
تناقض جلوه گر می شود؟

۴
اگر کسی به این نکته باریکتر از مو
پی ببرد
صد پارس بلند به زبان شیرین پارسی به نصیب می برد
به زبان شیرین عبادی و قبادی
 
اندکی اندر باب دین

۱
دین و مذهب یکی اند.
مش ناهید

۲
ترجمه واژه فرنگی
رلیگیون
اند.

۳
گاهی انشعابات از ادیان را هم مذاهب می گویند.

۴
دین و مذهب ایده ئولوژی است.

۵
همه باید ایده ئولوژی داشته باشند.

البته
اگر آدم باشند
و
نه
زباله

۶
ایده ئولوژی
می تواند خرافی و غیر علمی باشد
مثلا مذهب باشد

۷
ایده ئولوژی می تواند علمی باشد
مثلا مارکسیسم ـ لنینیسم باشد.

۸
ایده ئولوژی علمی هم
مثل مذهب
چیزی طبقاتی است.

۹
مارکسیسم ـ لنینیسم
به مثابه ایده ئولوژی علمی و انقلابی
فقط ایده ئولوژی طبقه کارگر است و نه هر ننه قمر

۱۰
اعضای طبقات اجتماعی دیگر
اصلا نمی توانند آن را از آن خود کنند.

در بهترین حالت
می توانند جملاتی از پیامبران پرولتاریا را
به طرز مکانیکی ازبر کنند و به نیت جفت جویی
نشخوار کنند و باد در غبغب اندازند.

۱۱
ایده ئولوژی
روح است و با شیر مادر در اندام اعضای جامعه اندر می شود

۱۲
دین و مذهب به ظاهر یکسان است.

۱۳
دین سید علی
اما
با دین دهقانی و یا عمله ای و یا پیشه وری
یکسان نیست.

۱۴
حتی ضد یکدیگرند.

۱۵
حالا بگو
چه کسانی فاقد باید ایده ئولوژی اند؟
 
خجسته
 
عقیده من اینه 
که داشتن ایدئولوژی
 یعنی به حصر کشید ذهن و اندیشه، 
هر آتشی از گور مدعیان ایدئولوژی بر می خیزد
 
میم
 
۱
همین جمله خجسته نوعی ایده ئولوژی است. 
 
۲
همین شروع سخن با واژه مقدس «من» 
نوعی ایده ئولوژی است. 
 
۳
ما بیش از ۲۰ هزار پارس سر داده ایم. 
خجسته
 با ذره بین حتی نمی تواند 
واٰژه مقدس «من» را از قول سگان پیدا کند. 
 
۴
اینهم نوعی ایده ئولوژی است. 
 
۵
تفاوت ایندو اما از زمین تا آسمان است 

دیالک تیک ایدئال و رئال

۱
ضد رؤیا (اوتوپی)
حقیقت نیست.

۲
ضد رؤیا
رئالیته و یا واقعیت است.

۳
حقیقت
ضد چیست؟

 
اندکی اندر باب عکس و اندیشه (پست و تلگراف و تلفن)

۱
کسی پست کسی را نمی خواند
مشد حریف

۲
اصلا فرقی نمی کند که چه محتوایی پست تو داشته باشد.

۳
ما در عصر عکس بسر می بریم.

۴
پس
پیش به سوی انتشار عکس
و بی خیال پست
 
کمک ماهانه ۸۲ میلیون دلاری سعودی ها به مجاهدین
این پول ها را به اجامر امپریالیستی
از قبیل جولیانی و مولیانی
می دهند
تا
با مش مریم عکس دسته جمعی بگیرند
و بعد از مراسم عکس برداری
به منبر روند و بگویند:
مجاهدین دیگر تروریست نیستند.
دم قیرات کوراوغلی اند
عجب معمایی

پیدا کردن نقطه ضعف دیگران، هوش می خواهد
اما استفاده نکردن از آن، شعور (می خواهد.)
حریف

۱
این جمله مختصرمؤلف
سؤال انگیز و ضمنا حیرت انگیز است:

۲
اولا
من ـ زور مؤلف از مفهوم «استفاده نکردن از نقاط ضعف این و آن»
چیست؟

۳
معمولا از نقاط قوت دیگران می توان استفاده کرد.

۴
مثلا از استعداد و لیاقت کسی در ساختن تختی از تخته پاره هایی
می توان استفاده کرد.

۵
مثلا
او را به تازیانه بست تا از تخته پاره ها
تختی بسازد.

۶
اما از بی لیاقتی کسی در ساختن تختی از تخته پاره ها
چگونه می توان استفاده کرد؟
تا استفاده نکردن از آن
نشانه داشتن شعور باشد.

۷
اصلا من ـ زور حریف از مفهوم ضعف چیست؟

۸
شاید منظورش این باشد که کشف ضعف پیر ذلیل و علیلی
نشانه هوش سرشار است
و خالی نکردن جیب پیر ضعیف
نشانه شعور است
 
سخنرانی  خمینی
۱۸ شهریور سال ۱۳۴۳
مسجد اعظم قم.

وزارت اوقاف را دست ما بدهید، آن‌وقت خودتان ببینید که دیگر این پول‌ها مثل امروز لوطی‌خور می‌شود؟ نخواهد شد ، دست ما بدهید آن‌وقت ببینید که ما با همین اوقاف، فقرا را غنی‌ می‌کنیم یا نه ... شما عرضه‌اش را ندارید ، بفرمایید جاده بسازید، کارخانۀ ذوب‌آهن بیاورید. کدام روحانی گفته نیاورید، بفرمایید طیاره بـسـازید بفرمایید اتومبیل‌سازی کنید. آقا عرضه‌اش را ندارید اما ما برای شما راه هم خواهیم ساخت، کـشـتی نیز خواهـیـم خرید ... از همین رادیو دو ساعتش را دست روحانیون بدهید ببینید مردم را چطور با اسلام آشنا ‌میکنیم، شما عرضۀ حکومت‌داری ندارید اما فقط می‌گویید روحانیون نمی‌گذارند!
والا چون عرضه اش را ندارند می گویند روحانیون نمی گذارند...
اگر از شما بهتر اداره نکردیم، بعد از ده- پانزده سال ما را بیرون کنید.

صحیفه نور«امام خمینی »
جلد یک صفحۀ ۳۹۰ و ۳۹۱
 
از وعده تا تبعید

اگر از شما بهتر اداره نکردیم،
بعد از ده - پانزده سال
ما را بیرون کنید.
مش روح الله شیاد

۱
وعده دادن
راحت
است

۲
خر شدن و دل به وعده هر شیاد خوش کردن
راحت تر

۳
پس از بر باد رفتن هست و نیست
به هوش آمدن
به مراتب، راحت تر

۴
دست به یخه شدن با شیاد
و
بیرون کردن شیاد از خراب آباد
اما
بغایت
دشوار

۵
پس
پیش به سوی خوداندیشی از طریق هماندیشی 
برای نجات از استحمار و استعمار
 
به کجای این طویله
می توان آویخت
پالان را؟

۱
کاش چنین بود که تو تصور و تصویر می کنی
مشد احسان.

۲
ولی چنین نبوده و نیست.

۳
هنر مهم همه دار و دسته های عیرانی
چه راست
چه چپ
چه چپ اندر چپ
چه در جماران و جمکران
چه در خارج از جماران و جمکران
بردن بی پروای آبروی ایران و ایرانی است.

۴
اگر به کوچه ما امدی
لطف کن
طناب بیار

و یک دریچه که از آن به کوچه بن بست بگریزیم
و
از چنار لب جو
خویشتن به دار زنیم.
 
اندکی اندر باب ترقی ترقه وار در طویله جماران و حفره جمکران

۱
ایران شده عیران

۲
عیران ترکیبی از دارالمجانین (دیوانه خانه)، دارالمساکین (گدا خانه) و دارالفواحش (جنده خانه)
شده است.

۳
سقوط فکری و فرهنگی و اخلاقی در این طویله
مهم ترین دستاورد عنگلاب اسلامی است.

۴
شعرای معاصر در این طویله
که استاد الاساتید
نامیده می شوند
از املای درست واژه های فارسی کودکستانی حتی عاجزند:
سمضربه را سم زربه
و
ضربه را زربه می نویسند.
ضد را زد.
راحت را راهت
بغایت را بقایت
.....
 
 
مرده جویی
مرده یابی
مرده شویی
و
مرده پرستی
میراث ماندگار نیاکان ما ست

از کریم تا نوید

و مكروا و مکر الله
والله خير الماكرين
و آنان دست به فريب زدند و خدا هم متقابلا مكر كرد
و خدا بهترين مكار است

۱
مش نوید
کریم را
و
قرآن کریم را
نباید ساده لوحانه و تحت اللفظی معنی کرد.

۲
کریم
انعکاس انتزاعی ـ آسمانی اعضای طبقه حاکمه است.
اگر اربابان برده دار و فئودال و بورژوا
خوانین و سلاطین و صدر اعظم ها و امپراطورها و رؤسای جماهیر
نبودند
کریم هم نمی بود.

۳
به همان سان که
اگر گاو و خر و اشتر و استر و بز و بره نبودند
مفهوم حیوان هم تشکیل نمی شد.

۴
تجرید همین است.

۵
بدون مشخص ها
مجردی نمی تواند تشکیل شود و کله نشین گردد.

۶
کریم
تصویر انتزاعی و آسمانی صاحبان مهم ترین وسایل تولید جامعه است.

۷
شاید تصویر خود تو هم باشد.
کس چه می داند.

۸
قرآن کریم
مجموعه قوانین و مجموعه فرامین طبقه حاکمه است.
شاید مجموعه قوانین و مجموعه فرامین امثال خود تو هم باشد.
کس چه می داند.

۹
محتوای این آیه تهدید است.
۱۰
محتوای این آیه
همان محتوای آیات و روایات و احادیث و عخبار رسانه ای هر روزه ترامپ هالو و لطلن یابو و مرکل و ماکرون مکار و و تره زا می مست و و مش رجب چالاک و چکمه و پوتین و چارق است.

۱۱
اتیک طبقات اجتماعی ستمگر و انگل و استثمارگر
مبتنی بر دیالک تیک تهدید و تطمیع است:
این همان دیالک تیک معروف به شکر و شلاق به زبان فرنگی است.

۱۲
رشوه های مستقیم و غیر مستقیم
کمک های اجتماعی
احسان و انفاق و دستگیری از بینوایان
یکی از فرم های تطمیع (شکر و شکلات و شهد و شوربا) است.

۱۳
تطمیع اما روی دیگر سکه دیالک تیکی تهدید است.

۱۴
قران کریم را باید تحلیل دیالک تیکی ـ ماتریالیستی کرد
ما شاید ۱۸۰ آیه و یا بیشتر از ان را تحلیل و منتشر کرده باشیم

۱۵
اگر کسی خواست خبر کند تا آدرس داده شود
 
هیهات ای دل مات

۱
بی چاره آن کسی که به لایک های الکی و دلخوشکنکی
دل، خوش کند.

۲
لایک
ترفند دیگری
برای خر کردن خلایق است.

۳
آیینه ای بخر و خودت به ارزیابی بی ریای خودت کمر بر بند
تا رستگار شوی.

۴
آخرالزمان خروج از دایره خطر خریت،
خود
رهایشی است
 
ادامه دارد.
 

۲ نظر:

  1. ویرایش:

    حالا بگو
    چه کسانی فاقد ایده ئولوژی خاص خویش اند؟

    پاسخحذف
  2. ویرایش:

    آیینه ای بخر و خودت به ارزیابی بی ریای خودت کمر بر بند
    تا رستگار شوی.

    ۴
    آخرالزمان است
    و
    خروج از دایره خریت،
    خود
    رهایشی است

    پاسخحذف