۱۳۹۶ اسفند ۱۷, پنجشنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (۶۰۵)

 
جمعبندی
 از
مسعود بهبودی

فرم مدرنی از بیگانگی با ماهیت طبقاتی مفاهیم (مثلا واژه ها)

۱
تعجبی ندارد که مش رضا به «رنگ» از ماهیت طبقاتی واژه ها بی خبر است.

۲
چون کسی که از مفاهیم بکلی بیگانه باشد،
طبیعی است که از ماهیت طبقاتی آنها هم
بی خبر باشد.

۳
مش یعنی چی؟

۳
مش و مشدی و حاجی و کربلایی در فرهنگ دهقانان ایران
احترام واژه اند.

۴
طبقات اجتماعی دیگر مفاهیم دیگری را به خدمت می گیرند.

۵
مثلا
حجة الاسلام
آیة الله العظمی
شیخ کروب
میر حسین ایوب
سید علی معیوب
رفیق صمد به «رنگ»

۶
از مش رضا چه پنهان که صدر حزبش مش باب آوا کیان
کتابی راجع به مقاهیم نوشته است.

۷
مجید آزادیخواهی منتشر کرده است

۸
ما خیلی دل مان می خواست بخوانیم
ولی پی دی اف بود
در نتیجه از خیرش گذشتیم.

۹
ما نخواندیم
مش رضا بهتر است بخواند تا ارشاد شود و هارت و پورت نکند.
 
هشت مارس بر همه ی انسان های مبارز و آزادیخواه و دوستدار جامعه ای انسانی 
 به دور از هرگونه تبعیض طبقاتی و جنسیتی مبارک و فرخنده باد!
فرح
 
چنین کسی در عهد حجر بود

۱
ولی اکنون
نه در سیاره سرگردان زمین
بلکه در کره بی سکنه مریخ
سکونت دارد.

۲
 
ما
دیری است که
مشتاق دیدارش هستیم.

۳
خر پرنده اما در طویله اساتید دانش کاه صندلی شریف است.

۴
اینها هم قصد سفر به همانجا دارند
می خواهند
با او نماز جماعت بخوانند و رستگار شوند.
 
اندکی اندر باب مفهوم معروف جدایی دین از دولت

۱
منشاء و زادگاه این مفهوم کجا ست؟

۲
پیش شرط جدایی دین از دولت
در دوران کنونی
چیست؟

۳
دین و دولت چیستند؟

۴
مهم ترین احزاب جوامع سرمایه داری
احزابی اند که حتی عنوان مذهبی بر پیشانی خویش دارند:

۵
مهم ترین اعضای هیئت های حاکمه در جوامع سرمایه داری
یا کشیش و آخوند بی عبا و بی قبا هستند و یا توله کشیش و توله آخوند بی عبا و بی قبا
 
اندکی اندر باب حقیقت

۱
حقیقت به قول هگل
امیرالعاقلین
در کل است.

۲
به زبان شهید توده
امیر نیک آیین
حقیتقت فیل
نه در خرطوم و دم و پای فیل
بلکه در کل فیل است.

۳
حقیقت نیمبند و مثله و مچاله و مخدوش
به درد عمه هر کس می خورد.

۴
سوء استفاده از دختربچه ها
(به قول حریف: زن خطاب کردن بچه ها)
در انحصار اجامر جماران و اراذل جمکران نیست.

۵
سیاستمداری در رأس جوامع امپریالیستی یافت نمی شود 
که در این زمینه کلکسیونی از زنان خردسال
نداشته باشد.

۶
ضمنا زنان سیاستمدار هم پسرکان سبز خط به قول خواجه شیراز و شیخ شیراز دارند.

۷
درآمد آلمان در یک سال
از خرید و فروش کودکان اروپای شرقی
پس از عنگلاب گربه چف
۵ میلیارد یورو گزارش داده شد.

۸
در ژاپن امپریالیستی
شاید یک میلیون
«جنده کوچولو»
به قول حضرات با مزه و بی مزه ژاپنی
وجود داشته باشد

۹
سوء استفاده جنسی از دختربچه مدرسه ها برو ـ بیایی در ژاپن دارد.

۱۰
حتی در اوتوبوس های عمومی کارهایی صورت می گیرند که شرم آورند.

۱۱
از این کثافتکاری ها فیلم های متنوعی تولید و در عنتر نت عرضه شده اند.

۱۲
اما احدی از عنقلابیون عیرانی
تا کنون به این کثافتکاری ها
اشاره ای
حتی
نکرده و نمی کند.

۱۳
سؤال اما این است که چرا کثافتکاری اجامر ملی ـ میهنی ـ مذهبی
زیر ذره بین قرار می گیرد
و لی
کثافتکاری اربابان امپریالیستی از کلبتین تا سارکوزی و برلسکونی و این و آن نادیده
گرفته می شود؟

۱۴
چه نیمکاسه طبقاتی
زیر این کاسه
پنهان شده است؟
 
حق انتخاب پوشش
قابل استحقاق و وصول است.

کسب عزت انسانی اما
تحت سیطره سرمایه
اوتوپی حتی نیست.
توهم است.
 
ترقی مدنی در پی پیروزی ارتجاع سیاه علوی

۱
زنده باد دست فروش مطلع از روز زن.

۲
یکی از خیرات و مبرات جمهوری جهالت و جنون جماران
شاید همین باشد.

۳
در زمان شاه
دست فروشان از روز زن خبر نداشتند.

۴
یکی دیگر از خیرات و مبرات عنگلاب اسلامی
آوارگی یک میلیون نفر سابقا عیرانی در اقصا نقاط جهان عرعرانی است.

۵
عدو شود
سبب خیر اگر خدا خواهد
 
اندکی اندر باب بیگانگی با مفاهیم

۱
مش رضا
خدا کند بقیه
بسان شما
نبانشد.

۲
شما با مفاهیم (مثلا واژه ها)
بکلی
بیگانه اید.

۳
در نتیجه
نه
قادر به خواندن و فهمیدن اندیشه ای هستید و
نه قادر به تبیین نظر.

۴
به حال چپ هشلهف طویله جماران
باید نشست
و
بی نیاز از مرثیه و مرثیه خوان
سیر دل
گریست
 
اندکی اندر باب کار با واژه ها (مفاهیم)

مساله این است که جهان مادی طبیعت و جامعه در یک وضعیت جبری با بی نظمی و یا ناهمگونی تکوین می گردد.
مش رضا به «رنگ»

۱
لنین صلواة الله علیه توصیه می کرد که با مفاهیم به وسواس و دقت برخورد کنیم.

۲
جهان
به چه معنی است.

۳
طبیعت چیست؟

۴
فرق طبیعت با جامعه چیست؟

۵
جبر به چه معنی است؟

۶
اگر چیزی مثلا طبیعت و یا جهان (جامعه بشری) وضعیتی مبتنی بر جبر است
پس آنارشی و بی نظمی به چه معنی است؟

۷
ضد دیالک تیکی جبر چیست؟

۸
ضد دیالک تیکی هرج و مرج چیست؟
 
اندکی اندر باب پنبه

می گویند:
اگر ستمدیده ای را دیدی که
خوابیده
بگذار بخوابد
شاید خواب آزادی را می بیند

ما می گویيم:
بیدارش کنيد و از آزادی برایش بگوييد.
ارنستو خوشخیال

آره.
مش ارنستو خوشخیال.

۱
گفتن خیلی حرف ها آسان است.

۲
ولی
چه بسا
گفتن خیلی حرف ها
بیهوده و بی ثمر
است.

۳
آب
در
هاون کوبیدن است.

۴
چون خلایق پنبه در گوش دارند.
اصلا نمی شنوند.

۵
پس بهتر آن است
که
بنویسیم
تا
پنبه کارگر نیفتد

۶
ضمنا
در روند نوشتن و در اثر نوشتن
خودمان هم بیندیشیم و بیاموزیم.
 
نیما یوشیج
یاد

یادم ازروزی سیه می آید وجای نموری
در میان جنگل بسیاردوری
آخر فصل زمستان بود ویکسرهرکجا درزیرباران بود
مثل اینکه هر چه کز کرده به جایی،
بر نمی آید صدایی.
صف بیاراییده از هرسو تمشک تیغدار ودور کرده
جای دنجی را.

یاد آن روز صفا بخشان
مثل اینکه کنده بودندم تن از هرچیز
می شدم از روی این بام سیه
سوی آن خلوت گلاویز،
تا گذارم گوشه ای از قلب خود را اندر آنجا
تا از آنجا گوشه ای ازدلربای خلوت غمناک روزی را
آورم با خود
 
آه
می گویند:
«چون بگذشت روزی
بگذرد هرچیز با آن روز.»

بازمی گویند:
«خوابی است کار زندگانی
زآن نباید یاد کردن،
خاطر خود را
بی سبب نا شاد کردن.»

برخلاف یاوه ی مردم،
پیش چشم من
ولیکن
نگذرد، چیزی بدون سوز

می کشم تصویر آن را
یاد من
می آید از آن روز

اندکی اندر باب دموکراسی

شعار زنده باد دموکراسی موازی (همراه) با شعار زنده باد سوسیالیسم
یعنی در سایه قرار دادن شعار زنده باد سوسیالیسم.
چون شعار زنده باد دموکراسی در حد اعلای خودش با سلطه بورژوازی تداعی می شود.
داود

۱
دموکراسی به چه معنی است؟
مش داود

۲
دموکراسی یعنی
توده سالاری

تو حد اقل نگاهی به صفه اول مانیفست حزب کمونیست بینداز.

وظیفه عاجل طبقه کارگر پیروزمند
توسعه دموکراسی است.

۳
بورژوازی
واژه دموکراسی را و حتی واژه انقلاب را
به گروگان گرفته است
بعد
از محتوای اصیل و اصلی اش تخلیه کرده است
و
بعد
با زباله دلخواه خود پر کرده است
و
به خورد خلایق خر داده است.

۴
دموکراسی
از دید بورژوازی
یعنی معرکه انتخابات
انتخاب نمایندگان طبقه حاکمه در احزاب سیاسی ماهیتا واحد
ولی رنگارنگ

۵
جامعه دموکراتیک
از دید بورژوازی
یعنی جامعه ای که در ان معرکه انتخابات نمایندگان طبقه حاکمه
صورت می گیرد.
طویله جماران در مدفوعات بورژوایی
جامعه ای دموکراتیک است
ولی
جمهروی خلق چین و ویتنام و غیره
جوامع استبدادی اند.

۶
اما همین بورژوازی
در
مثلا سوئیس
تا همین سال ۱۹۸۴
اجازه انتخابات حتی کشکی را به زنان نمی داد.

۷
اگر احیانا از طریق همین معیار دموکراتیک بورژوازی
سالوادور النده ای در شیلی انتخاب شود
همین بورژوازی
پینوچه را از آب نمک بیرون می کشد
و هر دختر و پسر دموکراسی خواه را پس از زجر و شکنجه شرم انگیز و اعدام
در خاوران ها
به گور های دسته جمعی می سپارد.

۸
هیتلر و موسولینی و فرانکو و سرهنگان پرتقال و لبو و لیمو و ترکیه و یونان و ایران را به جان خلایق بدبخت می اندازد
تا توبه کنند و انتخابات ناروا نکنند.

۹
ضمنا
سازمان راه کارگر
(و بقیه احزاب و ساز و مان های عیرانی)
اصلا طرفدار دموکراسی و سوسیالیسم نیست.

۱۰
سازمان راه کارگر
اصلا جهان بینی ندارد.

۱۱
اصلا پرنسیپ ندارد.
سازمان فرصت طلبی است.

۱۲
سازمان راه کارگر
فلسفه فقیر است.
از تفکر مفهومی عاجز است.

۱۳
امروز از سازمان چریک های فدایی انتقاد می کند
فردا در مدح نابدل مدیحه می سراید.

۱۴
حتی با کمونیسم گاو و خری
چندی قبل
طرح اتحاد انداخته بود.

۱۵
با امثال فرج سرکوهی جبهه متحد ضد فلانی تشکیل مید هد.

۱۶
بدترین دشمن حزب توده
آدمی را به یاد نورالدین نور به گور می اندازد.

۱۷
شاید برای وحدت با جبهه ضد ملی دیروز وحزب سوسیال ـ دموکرات امروز
فردا متحد شود
و
از مصدق سرردای برای پرولتاریا بسازد.

۱۸
چپ عیرانی همین است
غیر از شعور انقلابی کم و کسری ندارد.

۱۹
چپ بی ریشه بی پیشه و بی پیشوا ست.
 
التحریف التاریخ

یک سده پیش در ۸ مارس ۱۹۱۷، زنان کارگر کارخانه‌های نساجی پتروگراد- پایتخت آن زمان روسیه - در روز جهانی زن، رهبری یک بسیج تاریخی را بر عهده گرفتند که به انقلاب فوریه منجر شد و تزار نیکولای دوم را سرنگون کرد و به سلسله رومانف و امپراتوری روسیه پایان داد و یک دولت موقت را سر کار آورد. و همچنین برای ما ایرانیان لازم است به یاد داشته باشیم که یک صد و شصت و پنج سال پیش، زرین تاج ملقب به طاهره قره العین، اولین زن ایرانی بود که حجاب از سر برداشت و جانش را نیز بر سر این اقدام جسورانه گذاشت.

۱
اولا
قبل از انقلاب فوریه ۱۹۱۷
انقلابی هم در سال ۱۹۰۵ بوده است.

۲
خیلی ها پیشمرحله انقلاب فوریه را انقلاب ۱۹۰۵ قلمداد کرده اند.

۳
لنین علیه السلام تجارب این شکست در سال ۱۹۰۵ را احتمالا آنالیزه کرده و به خدمت گرفته است.

۴
ثانیا موتور محرکه انقلاب فوریه و اکتبر
اندیشه های بلشویسم انقلابی تحت رهبری حزب کمونیست روسیه بوده است.

۵
لنینیسم
دل و دین سکنه روسیه و حتی سکنه جهان را پیشاپیش تسخیر کرده بود.

۶
ادعای اینکه انقلاب فوریه با تظاهرات ضعیفه ها در ۸ مارس گره خورده، از اختراعات ساز و مان کار و دار و دشت و در است.

۷
ثالثا
در میان دختران عنقلابی عیرانی با ذره بین فمینیستی ـ اوپوتونیستی حتی نمی توان کارگری پیدا کرد.
۸
رابعا کشف حجاب چه ربطی به انقلاب دارد.

۹
نماینده پیگیر کشف حجاب رضا شاه کبیر الکبیر بوده است.
 
آذر رخشان
اندیشنده ترین ترین زن ایرانی است که ما می شناسیم.

۱
آذر رخشان
ولی از فوت و فن تفکر مفهومی بی بهره مانده است.

۲
به همین دلیل روده درازی هایش مملو از ایرادات نظری و عملی متنوع اند.

۳
جملات آغازین همین روده درازی او قابل تأمل اند.

۴
آذر رخشان
دست به تحریف تاریخ می زند
او مفهوم جنبش کارگری ـ کمونیستی را
بی سر و صدا
با مفهوم من در آوردی و ایرئال (غیر واقعی، اوتوپیکی، خیالی) و ایراسیونال (ضد عقلی) جنبش کمونیستی جایگزین می سازد.

۵
سؤال
اما
نیمکاسه نهفته در زیر این کاسه ی مملو از تحریف
است.

۶
آماج آذر رخشان و امثالهم
چپاندن هندوانه پوک گندیده زیر بغل کمونیست های کذایی و نخبه سازی از آنان است.

۷
جملات بعدی آذر رخشان
از نیت و آماج او پرده برمی دارند:
نخبه های از کره مریخ فرود امده ی کمونیست
به منبر می روند و برای تنویر رمه توده
دست به روشنگری آنچنانی می زنند.

۸
این همان دوئالیسم فئودالی ـ فاشیستی ـ استالینیستی نخبه و توده است.

۹
جنبش کمونیستی
در زمان گذار از کمونیسم آغازین به نظامات برده داری و یا به فئودالیسم وجود داشته است.

۱۰
جنبش مزدکیان و بابکیان
را
می توان جنبش کمونیستی نامید
که
جنبشی ماهیتا ارتجاعی بوده است.

۱۱
چون هدف و آماج این جنبش
برگشت به کمون اولیه بوده است.
این جنبش
نظر به پشت سر داشته است.

۱۲
در عصر سرمایه داری
جنبش کارگری ـ کمونیستی تشکیل شده است که جنبشی انقلابی بوده است.
چون نظر به پیش رو داشته است.

۱۳
دلیل این تسمیه
اولا
کشف طبقه اجتماعی طراز نوین
موسوم به پرولتاریای صنعتی
توسط کلاسیک های مارکسیسم بوده است.

۱۴
دلیل این تسمیه
کشف سوبژکت طراز نوین تاریخ بوده است.
به همین دلیل
نه جنبش کمونیستی
بلکه جنبش کارگری ـ کمونیستی بوده است.

۱۵
یعنی تحت رهبری طبقه اجتماعی و سوبژکت طبقاتی طراز نوین بوده است.

۱۶
حزب کمونیست چین
(بزرگ ترین حزب کمونیست جهان)
هم حزب طبقه کارگر بوده و است که دهقانان و پیشه وران و روشنفکران انقلابی را زیر پرچم خویش متشکل کرده است.

۱۷
انقلاب بزرگ چین و تشکیل جمهوری توده ای چین
هم در مقیاس ملی و هم در مقیاس جهانی
تحت رهبری پرولتاریا بوده است
تحت رهبری حزب کمونیست بزرگ چین بوده است
جزو جنبش کارگری ـ کمونیستی جهانی بوده است.
تحت حمایت همه جانبه کمینترن بوده است.

۱۸
دلیل دیگر این تسمیه
وجود جنبش ها و جریانات کارگری متنوع بوده است.

الف
مثلا جریان کمونیسم کارگری
تحت رهبری منصور حکمت آن زمان بوده است که کمونیسم گاو و خری بوده است و مخالف تئوری و نفوذ تئوری در جنبش کارگری بوده است.

ب
جریان اکونومیستی در روسیه و غیره وده است.
 
حریف
به بهترین امید وار باش
به بدترین مهیا شو
هر چه پیش آید، خوش آید.

۱
ما دیروز
امید را در شعر شاعری از عیران ویران تحلیل کردیم.

۲
امید از مفاهیم تحریف شده است.

۳
خلایق امید را با انتظار بی پشتوانه
عوضی می گیرند.

۴
منظور مؤلف این شعار و یا اندرز هم از امید
خوشخیالی است.

۵
منظور مؤلف
در انتظار منجی موعود نشستن است.

۶
امید اما باید مبتنی بر شعور انقلابی و انتقادی باشد

۷
خر
نمی تواند به آینده بهتر امید وار باشد
ولی می تواند به آینده بهتر
در عالم خیال
دل خوش کند.

۸
ایراد اول این اندرز همین است.

۹
آینده بهتر را باید
با شناخت گذشته و حال
به دستان پینه بسته خود
ساخت.

۱۰
مهیا شدن به بدترین
هم
باید مبتنی بر شناخت شرایط عینی و ذهنی باشد

۱۱
کسی توان تفکر و تجربه و شناخت ندارد
چگونه می تواند به بد ترین فاجعه
مهیا باشد.

۱۲
ایراد بعدی این اندرز شعار خرکی
هر چه پیش آید خوش آید است.

۱۳
آدم باید همه نیروی فکری و مادی خود را برای پرهیز از این فاجعه
بسیج کند

نه، سوادی و نه، صداقتی

۱
از کجا به این اطلاعات عمیق و دقیق پی برده ای؟

۲
ما دم در اتاق خواب رسول اکرم
در خیمه چهار اتاقه بودیم

۳
رسول اکرم قسم نخورد و قول اکرمانه نداد که با کنیزان غلامان و خودش و زنانش جفتگیری نکند.

۴
برای اولین بار هم نبود که رسول اکرم با کنیزان زنانش و زنان بنده ها و غلامانش جفتگیری می کرد.

۵
رسول اکرم
قبلا و یا بعدا
هم با زن غلامش موسوم به زید جفتگیری کرده بود.

۶
تقصیری هم نداشت:
ضعیفه در خیمه و یا حیاط خانه
حمام می کرد و رسول از دیدن ضعیفه حالی به حالی شده بود و حسابش را درجا رسیده بود.

۷
وقتی هم زید وارد خیمه و یا خانه شده بود
رسول اکرم آیه نازل کرده بود.

۸
آیه اش را مرتضی راوندی در کتاب تاریخ چند جلدی ممنوعه اش
ذکر کرده است:
خلایق خفه شوید
سکس رسول با اکرم مصلحت الهی بوده است.

۹
از خران جماران چه پنهان که
سکس خداوند کنیز و بنده و رهی و غلام و غیره
در جوامع برده داری
امری عادی بوده است.

۱۰
کنیز وبنده و رهی و غلام و غیره
آدم محسوب نمی شند
چیزهای سخنگو بودند
نه کمتر و نه بیشتر

۱۱
اصلا انتقادی به رسول اکرم و اکرم های برده و آزاد وارد نیست.
 ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر