۱۳۹۶ اسفند ۱۳, یکشنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (۶۰۳)


جمعبندی
 از
مسعود بهبودی
 
از مارکسیسم تا فمینیسم

۱
دیالک تیک چه رنگی است
ای مش رضا به «رنگ»

۲
دیالک تیک
چه ربطی به معیار عضوگیری در احزاب دارد؟

۳
حتی حوزه عرعریه قم
حاضر به طلبه گیری از فرزندان دهقانان نمی شود.

۴
جنسیت
برای فمینیسم معیار است که
چه بسا
همشیره فاشیسم است.

۵
لنین بحث های شورانگیزی با کلارا ستکین (۱۸۵۷ ـ ۱۹۳۳) دارد
 که
اتفاقا همین سعید منتشر کرده است.

۶
بخوان تا رستگار شوی و هارت و پورت نکنی

۷
کلارا ستگین و همرزمانش روی فواحش المان کار می کردند.

۸
لنین با صراحت روشن کسب و کار آنان را به چالش می کشد و می پرسد:
مگر قحط آدم است؟

۹
شما از مائو و مائوئیسم هم خبری ندارید.

۱۰
ما باید دیر یا زود
نقدی بر مائوئیسم منتشر کنیم 
تا 
بینیم تفاوت راه شما با راه مائو
از کجا ست تا به کجا؟

۱۱
ضمنا
چگونه می خواهید بفهمید که حریفی چه رفتاری با زنش دارد
 تا
برای عضوگیری 
معیاری از رفتارش با ضعیفه 
تعیین کنید؟

۱۲
حتما 
کمیته ای 
برای بررسی روابط هواداران مائوئیسم و مائوچیسم با زنان شان تشکیل می دهید 
تا موقع پر کردن اوراق تقاضای عضویت 
محکی از آن بسازید.

۱۳
آبرو می رود ای 
ابر سبکبارببار
 
رلاتیویسم 
(نسبیتگرایی)
مال خر است
مش قاسم.

۱
با
رلاتیویسم
نمی توان
حتی
نان بخور و نمیری
پخت و در سفره کسی گذاشت

۲
این ادعا که
همه چیز نسبی است
جفنگی بیش نیست.

۳
همه چیز
دیالک تیکی از مطلق و نسبی
است.

۴
بشریت با توسعه علم و فن و فکر و فرهنگ
گام به گام به حقیقت مطلق نزدیک و نزدیک تر می شود.

۵
بشریت امروزه
حتی
به اعماق ذرات و کاینات نفوذ می کند

۶
اکنون
کجا
و
۵۰ سال قبل
کجا؟

۷
تو کجای مریخ نشسته ای که پارس بی بند سگان توده
به گوشت نمی رسد؟

۸
پیش به سوی شنودن پارس های پارسی سگان پارسنده توده بی همه چیز مولد همه چیز مادی و معنوی
 
تحلیل ها و تحریف ها

۱
چه تحلیلی شما از ماهیت طبقاتی حزب حاجی مصطفی هجری
(و بقیه دار و دسته های رنگارنگ کرد و ترک و لر و بلوچ و غیره)
دارید؟

۲
اگر شما زمام امور کشور را در دست داشتید
با امثال حاجی مصطفی و حاجی مریم و غیره
که یاران غار لطان یابو و سران عرعرستان هستند
چه می کردید؟

۳
شما در زمینه تحلیل مسائل
حتی
از
 اشرف دهقانی
مربی کودکان کودکستان های تبریز و مرند و لندن
عقب مانده ترید.
 
رویزیون اوپورتونیستی در معیارهای عضوگیری

آيا زمان آن نرسيده كه احزاب و سازمان هاي چپ، چگونگي برخورد به مسئله ی زنان را به عنوان معياري براي عضويت در تشكيلات خویش قرار دهند و رفتار با زنان به يكي از محك هاي مهم براي عضويت افراد در سازمان هاي آنها تبديل شود؟
امید به رنگ

۱
احزاب چپ اصیل
تعلقات طبقاتی را
خاستگاه و پایگاه طبقاتی را
محک و معیار برای عضوگیری قرار می دهند
و
نه
تعلقات جنسیتی را
و
نه طرز رفتار با زنان را

۲
پریروز
جنده ها در آلمان تحت پرچم نئونازی ها
بر ضد خارجی ها دست به تظاهرات عنقلابی زده بودند.

۳
ای بسا
خرقه که مستوجب آتش باشد
 
این جمله
افندی
به چه معنی است:
از همهٔ آنانی که برای دستیابی به جهانی عادلانه‌ تر می‌کوشند؟

۱
این بدان معنی است که جهان کنونی
با عراق و افغانستان و لیبی و سومالی و سوریه
و با تقویت روز افزون فاشیسم در امریکا و اروپا و مارش بی شرمانه اجامر در ملأ عام،
جهان عادلانه ای است.

۲
شق القمر برابری خواهان
مطالبه جهان عادلانه تر از جهان عادلانه حی و حاضر و حاضر به یراق برای بالکانیزاسیون و خاورانیزاسیون جهان است.
 
منبع درآمد جدید آستان قدس 
دریافت یک میلیون تومان از خانواده میت 
در قبال تکاندن خاک فرش های حرم امام هشتم بر جسد 
 
از ماست که بر ما ست
حریف

۱
ماست و پنیر مقصر نیستند
ای حریف حواسپرت

۲
مقصر اجامری اند
که کله شان از مغز اندیشنده و چنته شان از سخن اندیشیده
تهی است.

۳
به همین دلیل
به عوض اندیشه
عکس و عرعر تحویل خلایق خر می دهند.


از طلا کردن پشیمان گشته ایم
مرحمت فرموده
خود را مس کنید.

۱
لازم نکرده طرفدار پرولتاریا شوی.

۲
لطف کن
از اشرافیت فئودال جدا شو
و مثل توله آدمیان
بورژوا شو

۳
تا
ما برای امواتت صد پارس پارسی به زبان شیرین (عبادی و قبادی) پارسی
بفرستیم و تو کیف خر کنی
 

اندکی اندر باب فرماسیون اجتماعی ـ اقتصادی حاکم در ایران

۱
ممنون.
این برداشت شما رئالیستی است.
بد هم نیست.
بایدی هم است.

۲
جامعه پس از انقلاب سفید از فرماسیون فئودالیسم به فرماسیون کاپیتالیسم (سرمایه داری) صعود کرده است.

۳
اشرافیت فئودال و روحانی در بهمن معروف سودای برگرداندن جامعه به فئودالیسم را با شعار فوندامنتالیستی برگشت به صدر اسلام (برده داری آغازین) اوتوپیزه، تئولوژیزه و تئوریزه می کرد.
۴
ولی چرخ تاریخ
را نمی توان به عقب برگرداند

۵
تراکتور و کمباین و اوتومبیل و هواپیما و ترن را نمی توان با گاو و گاوآهن و خیش و اسب و استر و شتر و خر جایگزین کرد.

۶
در نتیجه
کوه نزد مدعی پیامبری نیامد
و
پیامبر قلابی مجبور شد که زحمت رفتن به نزد کوه را به خود دهد.

۷
روحانیت
بورژوا شد و انقلاب سفید تداوم یافت.

۸
جامعه اکنون کاپیتالیستی تر از زمان شاه است.

۹
همان روحانیتی که مدعی حراست از عفت عمومی بود و بورزوازی مدرن را با شعار
پدر کشف حجاب آورد
پسر هم کشف عورت ها (پایین تنه، مینی ژوپ)
اکنون حتی دختران باکره مردم را قیمت گذاری میکند و به زوار حرم امامان قدیم و جدید
اجاره مید هد و دلار درو می کند

۱۰
فقط ترامپ و پوتین و آن و این
جاکش نیستند.
اجامر جماران و جمکران جاکش های درجه یک اند.

۱۱
مسئله اکنون همین است:
دول امپریالیستی بدیل بدتری برای جماران ندارند.

۱۲
اکنون می بینیم که تز معروف لنین دقیق نیست:
بالایی ها نمی توانند حکومت کنند
پایینی ها هم نمی خواهند که به طرز سابق بر آنها حکومت شود،
ولی علیرغم آن
انقلابی صورت نمی گیرد.

۱۳
اشکال تز لنین در نادیده گرفتن همان دیالک تیکی است که سارا در کامنت قبلی مطرح کرده بود:
شرایط خارجی برای پیروزی انقلاب فراهم نیست.
برای انقلاب سوسیالیستی
حتی شرایط داخلی هم فراهم نیست.

۱۴
نه نیروهای مولده رشد کرده اند
نه طبقه کارگر شعور و شخصیت و لبیاقت حاکمیت و حکومت کسب کرده است
نه حزب مارکسیستی به درد بخوری تشکیل شده است
و نه کسی حداقل اوتوپی سوسیالیستی در کدوی کله دارد.

۱۵
تنها بلایی که هنوز سر مان نیامده
استحاله ایران به سوریه و خاورانیزاسیون ایران است.

۱۶
سه حامی عنگلاب در ایران
ترامپ و لطان یابو و عربستان
همین هوس را در دل دارند.

۱۷
احتمالا
احزاب و دار و دسته های ایدئال برای این زوال هم تدارک دیده شده و در آب نمک خوابانده شده اند.

۱۸
دیر و زود دارد
ولی سوخت و سوز ندارد.
هراس از همین است.
آچمز شده ایم.
 
ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر