۱۳۹۵ فروردین ۱۸, چهارشنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (265)


جمعبندی از
مسعود بهبودی
 
بهتر آن است که افکار به چالش کشیده شوند و نه افراد.

1
افراد فانی اند.

2
افراد متغیرند:
افراد می توانند
ـ به هر دلیلی ـ
در افکار خود تجدید نظر کنند.

3
افراد می توانند افکار خود را تصحیح کنند و یا تخریب کنند.

4
چرا؟

5
برای اینکه افکار پایدارند.
ماندگارند
جانسخت اند
در اذهان مردم رسوب می کنند
و بطور مثبت و یا منفی مؤثر می افتند.

6
به همین دلیل
نقد نظر تعیین کنده است و نه نقد صاحبنظر.

7
تفاوت مارکسیسم ـ لنینیسم با فاشیسم، فوندامنتالیسم، استالینیسم، تروتسکیسم و زباله های دیگر همین جا ست:

الف
نقد نظر به جای تخریب صاحبنظر

ب
نقد افکار به جای پرونده سازی برای افراد

ت
البته در روند نقد افکار
ـ خواه و نا خواه ـ
افراد هم نقد می شوند.

پ
تعیین کننده ولی نقد افکار است.

1
برای اینکه محتوای شناخت
در اوبژکت شناخت است
در موضوع شناخت است
نه در سوبژکت شناخت
نه در صاحبنظر

2
محتوای خر در خود خر است
نه در خرسوار
نه در خرفروش
نه در خرشناس
نه در خر چران
چرا؟
 
3
برای اینکه خریت خر در خود خر است.
 
نوح نبی با عصا بیگانه بود.
البته به گرد مهدی ما نمی رسید
که بیش از 1000 سال دارد و
بی نیاز از عصا
هر هفته از چاه در می آید
و برای تشکیل جلسه هفتگی با سیدعلی
به آسمان هفتم می پرد.
شنیدن کی بود مانند دیدن؟

حریف
رفیق استالین می گوید:
«ممکن است شما زبان امپریالیست ها را خوب یاد بگیرید ،
اما هرگز نمی توانید از نقشه های آنها مطلع بشوید»
 
این نصایح استالین به ممد رضا
 نشانه خریت خود او هستند:

الف
این اولا بدان معنی است که او از هنر تفکر مفهومی بی بهره بوده است و فریب وعده های آدولف هیتلر را خورده است

ب
این ثانیا بدان معنی است که استالین از ماهیت رضا و ممد رضا هم غافل بوده است.

ت
چون رضا متحد ناسیونال ـ سوسیالیسم بوده
و ممد رضا دست نشانده امپریالیسم یانکی

پ
ثانیا هر دو از پیکر پاک ترین فرزندان توده
شطی از خون روانه ساخته بودند.
 
حریف
ایران کشوری است که وقتی به گذشته اش نگاه می کنید ،
 فکر می کنید آینده است.
کلاس یک مدرسه حدود ۴۵ سال پیش !

1
فرمولبندی این شعار دقیق و درست نیست.
اگرچه بظاهر درست است.

2
ایران جامعه ای است که در آن آتش جنگ طبقاتی شعله ور است.

3
آتشی بی شعله و دود و آتشی با شعله و دود

4
در این جنگ طبقاتی
هر طبقه ایدئال خود را دارد
و برای مادیت بخشی به ایدئال خود می جنگد.
گه با قلم
گه با تفنگ

5
جنگ در صحنه های متنوع جامعه شعله ور است.
گه در فرم جنگ سیاسی
گه در فرم جنگ اقتصادی
گه در فرم جنگ نظامی
گه در فرم جنگ ایده ئولوژیکی

6
فیسبوک و غیره صحنه جنگ ایده ئولوژیکی اند.

7
نمایندگان طبقات اجتماعی متنوع هر کدام در این جنگ
ـ اگاهانه و یا بطور خودپو ـ
شرکت دارند.

8
کسی که آینده را در گذشته می بیند، آینده ندارد.

9
درست به همین دلیل
جامعه ایدئال خود را در ماضی می جوید و می یابد
و تبلیغ می کند.

10
چنین کسی مرتجع است.

11
چون عملا شعار برگشت به ماضی می دهد.

12
درست به همین خاطر
ماضی را هم تحریف می کند.

13
این کلاس شاید برای توله های طبقه حاکمه سابق بوده است
نه برای فرزندان خلق

14
ماضی عملا ادامه دارد:

الف
خامنه ای و موسوی و کروبی و کوسه و ددودیو در رأس طبقه حاکمه جدید
بورژوا شده اند.

ب
حتی سکس کودکان مردم را به سکه مبدل می سازند.

ت
خانه های عفاف تأسیس کرده اند تا زوار امام
زیر دلی از عزا در بیاورند

پ
دختران باکره حتی به صیغه های اسلامی دعوت می شوند.

ث
حداقل 25 صیغه در ماه

15
بدین طریق،
ماضی در مضارع تعمیق می شود.

16
پرولتاریا اما در ماضی و مضارع
چیزی جز غل و زنجیر در دست و پا و گرده خویش ندارد.

17
به همین دلیل
جامعه ایدئال خود را در آینده می جوید
آینده ای که خود باید بسازد.

گفتیم: «نه» و ایستادیم
ع. طارق

وقتی سکوت‌، تنها صدا بود
وقتی فریاد های سوراخ سوراخ
با پوکه‌ های خالی
تفسیر می‌شدند‌،
عنکبوت نکبت
بر دریچه‌ های تاریک
تار می ‌تنید
و بر نطع خیانت
عشق، سر بریده می ‌شد،
ما قد برافراشتیم
و گفتیم‌:
«نه!»

در ما عصمت سبز درختان کاج‌،
در برابر گراز وحشی توفان
در ما غیرت ایستادن بود‌
بالا بلندی ستیغ سرکش خورشید‌نوش
گفتیم «نه» و ایستادیم
تا سپیده‌ ی محتومی که خلق
داس خجسته‌ ی انتقام را
به گردش درآورد
بر گلوگاه دژخیمان،
به خشم
پایان
 
اسلام و مسیحیت
ایده ئولوژی نظام برده داری اند.

1
خرید و فروش انسان ها
در این نظام اجتماعی اصل است

2
چون نیروهای مولده دیگر مثلا وسایل تولید، علم و فن، نحوه استخراج مواد خام و غیره
هنوز رشد نکرده اند.

3
محمد 70 غزوه را رهبری کرده
این غزوات
به نیت برده کردن ملل دیگر بوده اند.

4
علی در بعضی شب ها
1000 گرد گردنفراز را گردن زده است

5
گردن کسانی را زده است که
اسیر جنگی بوده ا ند و حاضر به برده شدن نبودند.

6
این چیز ها را با تئوری های نژادی نمی توان توضیح داد

7
این چیزها ربطی به عرب و عجم ندارند.

8
امپراطوری روم هزاران بار شدید تر و بی رخم تر بوده است.
فیلم اسپارتاکوس را می توان دید

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر