۱۳۹۴ اسفند ۲۲, شنبه

شعری از مجید نفیسی (27)


گربه یا سگ؟
(۱۷ اوت ۲۰۱۵)  
سرچشمه:
اخبار امروز

·        گربه یا سگ؟
·        من نه گربه دارم
·        نه سگ
·        و با این همه
·        از هر دو بهره می برم.

·        دوستی دارم که گربه دارد.
·        گاهی به او زنگ می زنم
·        تا برایم شعری بخواند.

·        او عینکش را به چشم می زند
·        و کتاب را باز می کند
·        اما پیش از اینکه خطی بخواند
·        پیشی اش روی شعر می نشیند
·        و ما را به خنده می اندازد.

·        همسایه ام
·        سگی بزرگ دارد
·        که با هر صدایی از بیرون
·        خود را به پائین می رساند
·        و چون شیری شرزه می غرد.

·        من به شیوه ی صاحبش
·        دست ها برهم می کوبم.

·        او پا پس می کشد
·        و چون توله ای کوچک می نالد.

·        من در دل
·        به صاحبانِ هر دو می خندم
·        و از اینکه می توانم بی رنج
·        گنج بیابم، بخود می بالم.

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر