۱۳۹۴ دی ۲۱, دوشنبه

قرآن کریم از دیدی دیگر (67)


ویرایش و تحلیل از
فریدون ابراهیمی

سوره بقره
آیه (١٣٨)  
 صِبْغَةَ اللَّهِ ۖ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً ۖ وَنَحْنُ لَهُ عَابِدُونَ  
رنگ خدايى (بپذيريد! رنگ ايمان و توحيد و اسلام)
و چه رنگى از رنگ خدايى بهتر است؟!
و ما تنها او را عبادت مى ‏كنيم.  

·        این آیه، از آن آیه های مضحک و خنده انگیز است:

1
رنگ خدايى (بپذيريد! رنگ ايمان و توحيد و اسلام)

·        خدای کذائی اولا از آدمیان می خواهد که رنگ عوض کنند و خود را همرنگ خدا سازند.

2
رنگ خدايى (بپذيريد! رنگ ايمان و توحيد و اسلام)

·        مترجم حزب الله رنگ خدائی را بازتعریف و عملا تحریف می کند:
·        پذیرش رنگ خدائی بزعم مترجم حزب الله، یعنی پذیرش رنگ ایمان.
·        کسی هم در این حوالی نیست تا از حریف بپرسد که ایمان چه رنگی است.  


3
رنگ خدايى (بپذيريد! رنگ ايمان و توحيد و اسلام)

·        درست به دلیل فقدان پرسنده ای، مترجم حزب الله معلق می زند و رنگ خدائی را رنگ توحید قلمداد می کند.
·        باز هم احدی در میان نیست تا بپرسد که توحید چه رنگی است؟

4
رنگ خدايى (بپذيريد! رنگ ايمان و توحيد و اسلام)

·        وقتی کسی جرئت پرسش ندارد، مترجم حزب الله رنگ خدائی را رنگ اسلام جا می زند.
·        این هنوز تمامی مضجکه نیست.

5
و چه رنگى از رنگ خدايى بهتر است؟!

·        خدائی که از خلایق خواسته تا همه همرنگش شوند، هندوانه ای هم زیر بغل خویش می چپاند و رنگ خدائی را بهترین رنگ ها می داند.
·        باز هم می توان از خدای نظامات برده داری و فئودالی انتظار خودخواهی و خودستائی داشت.
·        مضحکه اما ادامه می یابد:

6
و ما تنها او را عبادت مى ‏كنيم.  

·        هر خواننده و شنونده این جمله که ذره ای مغز در کاسه سر داشته باشد، از خنده سرشته به حیرت روده بر می شود:
·        خدای کذائی اعلام می دارد که او و امثال او، همه از دم، او را عبادت می کنند و نه کس دیگر را.
·        فقط باید در کدوی کله به جای مغز شلغم داشت تا بتوان تصورش را کرد که چگونه کسی خویشتن خویش را عبادت می کند.  

7
سوره بقره
آیه (١٣٩)  
   قُلْ أَتُحَاجُّونَنَا فِي اللَّهِ وَهُوَ رَبُّنَا وَرَبُّكُمْ وَلَنَا أَعْمَالُنَا وَلَكُمْ أَعْمَالُكُمْ وَنَحْنُ لَهُ مُخْلِصُونَ  
بگو:
«آيا در باره خداوند با ما محاجه مى‏ كنيد؟!
در حالى كه او، پروردگار ما و شما ست
 و اعمال ما از آن ما، و اعمال شما از آن شما ست
 و ما او را با اخلاص پرستش مى ‏كنيم، (و موحد خالصيم) .»  

·        این آیه هم از آن آیه های سؤال انگیز است:

1
بگو:
«آيا در باره خداوند با ما محاجه مى‏ كنيد؟!

·        معنی تحت اللفظی:
·        به آنها بگو:
·        آیا راجع به خدا با ما جر و بحث می کنید؟

·        خدائی که عالم العلما بودن خود را مرتب به رخ خلایق می کشد، حاضر نیست با انسان ها وارد بحث شود و می خواهد که از اقامه دلیل صرفنظر کنند و چشم و گوش و هوش بسته، به ساز او برقصند.
·        دلیل خدا اما شنیدنی تر است:  

2
در حالى كه او، پروردگار ما و شما ست

·        چون خدا پروردگار مسلمانان است، پس بحث و تفکر و اقامه دلیل بیهوده و ممنوع است.
·        از سرتاپای خدای اسلام دموکراسی حزب اللهی می تراود.

3
 و اعمال ما از آن ما، و اعمال شما از آن شما ست

·        اینهم دلیل کودکانه دیگر خدای کذائی است:
·        چون اعمال هر کس مال خود او ست، پس اقامه دلیل و بحث و جدل مذموم و ممنوع است.
·        ضد عقلی تر و ضد منطقی تر از این نمی توان سخن گفت.  

4
و ما او را با اخلاص پرستش مى ‏كنيم.  

·        اینهم دلیل قوی دیگر خدای قدر قدرت است.
·        چون مسلمانان خدا را با اخلاص پرستش می کنند، پس بحث و جدل راجع به او ممنوع و مذموم است.

·        ایکاش کسانی که سنگ اسلام به سینه می زنند و با احکام قرآن قصد اداره جامعه بشری را دارند، نظری بر این آیات الهی کذائی بیندازند تا بلکه به هوش آیند.  

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر