۱۳۹۴ آذر ۱۵, یکشنبه

قرآن کریم از دیدی دیگر (55)


ویرایش و تحلیل از
فریدون ابراهیمی

سوره بقره
آیه (١٠٧)  
أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۗ وَمَا لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ  
  نمى دانستى كه حكومت آسمان ها و زمين، از آن خدا ست؟

·        با این آیه ی مختصر و موجز، اطلاعات تعیین کننده ای در اختیار خواننده و شنونده قرار داده می شود:  

1
    حكومت آسمان ها و زمين، از آن خدا ست.

·        این بدان معنی است که خدای اسلام ملک و خان و پادشاه و امپراطور زمین و آسمان است.
·        خدا در واقع شاهنشاه و خان الخوانین و حاکم الحکام هستی بطور کلی است.

·        این اما به چه معنی است؟

·        الله در آغاز بت بزرگ بتکده کعبه بود.
·        چگونه بتی ارتقای مقام و فونکسیون می یابد و به شاهنشاه هستی بطور کلی تبدیل می شود؟

2

  نمى دانستى كه حكومت آسمان ها و زمين، از آن خدا ست؟

·        ترفند انبیاء در همین آیه کوتاهتر از آه، آشکار می گردد:
·        انبیاء همه ملوک، خوانین و سلاطین و حکام جهان را تجرید می کنند.
·        بدین طریق ملک، خان و یا سلطان انتزاعی و یا مجردی  تشکیل می شود که عنوان مثلا الله کسب می کند.
·        اللهی که انتزاعی و یا مجرد است و فقط در کله آدمیان وجود دارد.

·        درست بدان سان که از تجرید سرو و صنوبر و بید و بیدمشک مفهوم انتزاعی درخت تشکیل می یابد که فقط در کلیه آدمیان وجود دارد.
·        برای آشنائی با منشاء آن باید از کله گام بیرون نهاد و با تک تک درختان مشخص (ضد دیالک تیکی درخت مجرد) آشنا شد.
·        مثلا با سرو و صنوبر و سنجد و سپیدار و غیره آشنا شد.

3
  نمى دانستى كه حكومت آسمان ها و زمين، از آن خدا ست؟

·        برای آشنائی با الله نیز باید از خطه کله پا بیرون نهاد و با چنگیز خان و تیمور لنگ و سلطان محمود و تاچر و مرکل و بوش و جانسون و هیتلر و غیره آشنا شد.
·        می توان گفت که الله انعکاس آسمانی ـ انتزاعی الله های زمینی است.

4

·        سؤال اکنون این است که تصویری انتزاعی ـ آسمانی از خوانین و سلاطین و غیره را به چه ترفندی می توان حاکم زمین و آسمان قالب کرد؟  

·        به عبارت دیگر، چگونه می توان مفهوم انتزاعی درخت را به عنوان مثلا صنوبر قالب کرد؟

·        انعکاس هر چیز در هر آئینه ای ـ در تحلیل نهائی ـ عکسی، تصویری، مفهومی بیش نیست.

·        تصویر چنگیزخان هر چقدر هم عظیم الجثه باشد، در نهایت، تصویر خواهد بود و عاجز از حرکت حتی.
·        چه رسد به داشتن توان لشکرکشی و تخریب و تسخیر و حکومت.

5

  نمى دانستى كه حكومت آسمان ها و زمين، از آن خدا ست؟

·        برای پاسخ به این پرسش باید دیالک تیکی را کشف کرد که الله درا ن کسب هویت کرده است:
·        دیالک تیک شیئ و تصویر را
·        مثلا دیالک تیک خوانین و سلاطین و الله را.

·        ترفند انبیاء (موسی و عیسی و محمد و غیره) باید در دستکاری همین دیالک تیک باشد.

6
  نمى دانستى كه حكومت آسمان ها و زمين، از آن خدا ست؟

·        در دیالک تیک شیئ و تصویر، مثلا در دیالک تیک خوانین و سلاطین و الله، نقش تعیین کننده از آن شیئ (سلاطین و خوانین و غیره) است.
·        تصویر هر چقدر هم عظیم و جلیل و مجلل باشد، ثانوی است.
·        تصویر اصلا وجود درخود و متکی به خود ندارد.
·        اگر چیزی را از جلوی آئینه بردارند، در طرفة العینی، فاتحه بلند بالائی بر تصویر آن چیز خوانده خواهد شد.

7

  نمى دانستى كه حكومت آسمان ها و زمين، از آن خدا ست؟

·        ترفند انبیاء در وارونه سازی این دیالک تیک شیئ و تصویر، مثلا دیالک تیک خوانین و سلاطین و الله است.
·        آنها نقش تعیین کننده را در این دیالک تیک از آن تصویر (الله) جا می زنند و ضمنا سنگ تمام هم می گذارند.
·        آن سان که تصویر را، الله را ازلی و ابدی و مستقل از منشاء مادی اش قلمداد می کنند.
·         
·        پیامبر اسلام ظاهر اصلا به روی خود نمی آورد که الله او روزی روزگاری بت بزرگی در بتکده کعبه بوده است، بتکده ای که  توسط او به زیارتگاه مسلمانان بدل شده است.

8

·        هم عوامفریبی انبیاء در این ترفند و خدعه و مکر است و هم شعور وارونه بودن ادیان و مذاهب.

·        این شعبده بازی در این آیه آشکار می گردد:
·        خدا نه تنها جای خوانین و سلاطین قلدر را می گیرد، بلکه دامنه قدرت و حکومت او علاوه بر زمین بر آسمان ها نیز بسط و تعمیم داده می شود.

·        علمای عصر جدید به نحوی از انحاء این کلک و ترفند انبیاء را کشف کرده بودند و در جزوه ای، موسی و عیسی و محمد را «سه کلاهبردار» نامیده بودند.
·        جزوه ای که مولفش گمنام بود و مخفیانه دست به دست می گشت.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر