۱۳۹۴ دی ۱۰, پنجشنبه

شعری از محمد زهری (27)


چند شعر دیگر

با سپاس از
مسعود

1

·        برای هر ستاره ای که ناگهان
·        در آسمان
·        غروب می کند،
·        دلم هزار پاره است.

·        دل هزار پاره را
·        خیال آنکه آسمان
·        ـ همیشه و هنوز ـ
·        پر از ستاره است،
·        چاره است.
2


·        بیداد خواست
·        من داد خواستم
·        آه.

·        من آه را به باد سپردم
·        و باد،
·        آه را،
·        به کوه

·        و کوه،
·        آه را،
·        به رود

·        و رود،
·         آه را،
·        به دریا
·        برد

·        و دریا
·        فریاد کرد.
3



·        بعدِ سال ها
·        ستاره های طاقِ کهنه را شماره کردم
·        بی نشانِ آشنا
·        با نشانِ ناشناس
·        شهر آسمان، به چشم من، غریب بود.

·        یادِ آن ستاره هایِ روشنِ شهید را
·        با ستاره های تازه،
·        تازه کردم.
                                
ادامه دارد.
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر