۱۳۹۴ آذر ۲, دوشنبه

شعری از محمد زهری (9)


از مجموعه برای هر ستاره
(آذر 1336) 

با سپاس از
 مسعود


۲۱
·        «من چه بودم»،
·        یا
·        «من چه خواهم بود»،
·        نانِ امروز نخواهد شد.

·        همه شهر طلبکار گل امروز  اند.
·        تو،
·        ولی
·        متوسّل به گلاب دیروزی.

۲۲


·        پرسید:
·        «بهارتان چه گونه است؟»

·        گفتم:
·        «ما زادهٔ سرزمین خشک ایم
·        راضی به بنفشه ای
·         اگر آید!»

۲۳


·        حکایت

·        روایت کنند
·        که یک روز از روزگاری
·        جهان آفرین، سایه از خاک برچیده بود

·        به شکرانه،
·        عالم پر از دیده بود

·        شگفتا روز نو و روزیِ نو!

۲۴
  
·        تو گل را سرخ می خواهی
·        شرابت را،
·        اجاقت را
·        و فانوس شبت را سرخ می خواهی

·        و من هم سرخ می خواهم
·        درفش ارغوان خشک صحرای بهاران را.

ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری
پایان

۱ نظر:

  1. سرخی نشان سلامت وزندگیست ودلیل رشدوقدر ت یابندگی ستامی داریم باهتزا ز دوباره پرچم سرخ

    پاسخحذف