۱۳۹۴ تیر ۱۵, دوشنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (134)


جمعبندی از
مسعود بهبودی


1
روح جدا از ماده و یا جان جدا از جسم
 وجود ندارد.

2
روح همیشه  وابسته به ماده است.

3
روح و یا شعور انعکاس ماده در آئینه  ضمیر آدمی است.

4
خود آئینه نیز مادی است.

5
روح و یا شعور ثانوی است.

6
عالم ارواح خرافه ای بیش نیست.

7
محتوای زندگی را کار تشکیل می دهد.

8
کار در فرم های مادی و فکری و هنری.

9
زنده آنان اند که کار می کنند. 


فکر و ذکر اجامر
در این واویلا که هر روز دهها بمب منفجر می شود،
سکس است و بس.

1
این به معنی سقوط آدمیان
به
درجه ای نازلتر از جانوران
است.

2
چون جانوران
هنوز آن قدر سقوط نکرده اند که فکر و ذکرشان دمبدم سکس باشد.

3
جانوران سالی یک و یا دوبار به فکر سکس می افتند.

4
این سقوط البته خاص خاورمیانه نیست.

5
این سقوط فکری و معیاری ـ ارزشی تمام ارضی است.

6
سؤال اما این است
که
 دلیل این سقوط فکری و معیاری ـ ارزشی چیست؟ 


حافظ
تو بندگی 
ـ چو گدایان ـ
به شرط مزد 
مکن
که دوست خود روش بنده پروری داند


1
در این  طرز تفکر حتی مطالبه دستمزد به ازای کار نیز مذموم است

2
اختیار به دست دوست است.

3
گر دوست بنده را بکشد، یا بپرورد
تسلیم از آنِ بنده  و فرمان از آنِ دوست
سعدی


4
حکم، آنچه تو اندیشی،
لطف، آنچه تو فرمایی   
حافظ 


عزت نفس را اعضای طبقات اجتماعی متفاوت،
بطرز متفاوتی تعریف می کنند.


1
عزت نفس در قاموس اشرافیت بنده دار و فئودال
با
عزت نفس در قاموس رعیت و فعله (عمله)
از زمین تا کهکشان فرق و فاصله دارد.

2
شما سنگر نظری خود را بهتر است
از طریق استدلال منطقی،
 اثبات کنید.

3
ما هم در صدد استدلال و اثبات حقانیت سنگر طبقاتی خود
خواهیم بود.

دوستیابی در عالم مجازی سهل است
دوستمانی دشوار است.
ولی دوستی با شما نعمت بزرگی است. 


دیکتاتری پرولتاریا

1
بهتر آن است که مطلب را بخوانید
بعد ابراز نظر کنید.

2
هر دولتی
از دید کلاسیک های مارکسیسم
نوعی دیکتاتوری طبقاتی است.

3
به همین دلیل
دولت پرولتاریا
را
دیکتاوری پرولتاریا
می نامند.
تا
پیشاپیش
نظر خود را
در نهایت صداقت و صراحت
تبیین داشته باشند. 


ای گاندی، ای گاندی.

1
تو از ما و از درون ما بکلی بی خبری.

2
گول قد و قامت و رجز و هارت و پورت ما را مخور.

3
چراغی که به خانه روا ست
به کودک حرام است.

4
به همین دلیل هم شاعره ای سفارش داده:
اگر به خانه ما آمدی، چراغ بیاور
و
یک دریچه که از آن به کوچه ی بن بست بنگریم.

5
کوچه ی بن بست، می دانی چیست،
ای گاندی؟
 


از ما گفتن از شما نشنفتن:

1
اگر اختلاف نظر دارید بحث ایده ئولوژیکی بکنید.

2
این بهترین و متمدنانه ترین طریق برخورد به همنوع است.

3
به عوض تخریب یکدیگر
نظرات همدیگر را به چالش منطقی و تجربی بکشید.

4
شاید دلیل خودستیزی بعضی ها
خالی بودن کله از اندیشه  و چنته از سخن باشد.

5
این مسئله فی نفسه باید تحلیل شود:
تعیین کننده نه صاحب نظر
بلکه خود نظر است.

6
صاحب نظر می تواند در نظرش تجدید نظر کند
و یا حتی بمیرد.

7
آنچه
ـ در هر دو صورت ـ
می ماند،
حود نظر است
که
یا مثبت و مفید است و یا منفی و مخرب.

8
اگر نظر نقد شود
کار مثبتی انجام یافته است.
چه تأیید شود و چه رد.

9
با پرونده سازی به همدیگر که نمی شود
زندگی و کار کرد.

10
فرض کنیم که کسی با طبقه حاکمه همنظر و همکار است
این حق او ست.

11
وظیفه مخالف او
مقاومت و رزم ایده ئولوژیکی
 است.

12
مقاومت و رزم ایده ئولوژیکی
یکی از سه فرم مهم مبارزه طبقاتی است.
(ولادیمیر لنین)

13
شما حتی با خود طبقه حاکمه آتش بس داده اید.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر