۱۳۹۳ تیر ۲۰, جمعه

جفنگیات اجنه در « جهان» جیم و جاک (26)

روزی رضاشاه برای ادب کردن مراجع که بخاطر باز گذاشتن روسپی خانه ها معترض بودند، 
جمعی از مراجع قم را برای صرف نهار به کاخ نیاوران دعوت کرد.
بعد از پذیرایی مفصل، شاه دستور داد تمام توالت ها را ببندند و اجازه ورود به کسی ندهند.
مراجع هرچه گشتند، جایی را برای اجابت مزاج پیدا نکردند
ناچار هر کدام پشت درختی زیر بوته ای کارشان را کردند.
در این موقع رضاشاه آقایان را جمع کرد و گفت:
«کاری که شما کردید زشت و ناپسند بود،
ولی طبیعت انسان همین است که شما باید این کار را می کردید.
در مورد جوان ها هم اگر جایی برای تخلیه قریضه (؟) جنسی شان نباشد، 
همینطور که شما این باغ را به کثافت کشیدید، آنها هم جامعه را کثیف خواهند کرد.»   
مراجع که ظاهرا شیرفهم شده بودند، دیگر هیچوقت اعتراضی نکردند.
درود بر رضاشاه کبیر که هیچکاری را بدون تدبیر انجام نمی داد. 
صفحه فیسبوک زندگی 
تحلیلی از گاف سنگزاد    

روزی رضاشاه برای ادب کردن مراجع که بخاطر باز گذاشتن روسپی خانه ها معترض بودند، 
جمعی از مراجع قم را برای صرف نهار به کاخ نیاوران دعوت کرد.

·        سؤال ناقابل این است که «پدر عیران مدرن» چرا از امکانات مدرن استفاده نکرده است؟


1

·        چرا در روزنامه ای پند پدرانه خود را به اطلاع فرزندان باسوادش نرسانده است؟



2

·         یا اگر انتشار روزنامه مجاز نبود، چرا طی نامه ای به «ادب کردن مراجع» بی ادب لات و لومپن نپرداخته است؟  

بعد از پذیرایی مفصل، شاه دستور داد تمام توالت ها را ببندند
و اجازه ورود به کسی ندهند.
مراجع هرچه گشتند، جایی را برای اجابت مزاج پیدا نکردند
ناچار هر کدام پشت درختی زیر بوته ای کارشان را کردند.


·        «من ـ زور» از اصطلاح «اجابت مزاج» چیست؟
·        مفهوم «اجابت مزاج» از  مفاهیم با «ادبان» بی خبر از ادب و «ادبیات» فارسی است و به جای اصطلاح بی ادبانه ی «رفع حاجت» بکار می رود؟  

در این موقع رضاشاه آقایان را جمع کرد و گفت:
«کاری که شما کردید زشت و ناپسند بود،
ولی طبیعت انسان همین است که شما باید این کار را می کردید.
در مورد جوان ها هم اگر جایی برای تخلیه قریضه (؟) جنسی شان نباشد، 
همینطور که شما این باغ را به کثافت کشیدید، آنها هم جامعه را کثیف خواهند کرد.»  

1
·        «من ـ زور» از واژه «قریضه» جنسی چیست؟

·        اینهم از ادبیات با ادبان بی خبر از ادب و ادبیات فارسی است؟

·        چون واژه ی قریضه هنوز در فرهنگ واژگان فارسی وارد نشده است.

2
·        نکند «من ـ زور» نویسنده با ادب سلطنت طلب، قراضه جنسی بوده است.

3
·        بعضی ها فکر می کنند که «من ـ زور» حریف، نه قریضه جنسی، بلکه فریضه جنسی است که منشاء مشترکی با واجبی دارد و مراجع آن را به صورت واجبات جمع می بندند.


4
در مورد جوان ها هم اگر جایی برای تخلیه قریضه (؟) جنسی شان نباشد،
همینطور که شما این باغ را به کثافت کشیدید،
آنها هم جامعه را کثیف خواهند کرد.

·        پس در قاموس پدر ملت عیران، تنها ره رهائی از کثافت اجتماعی، تأسیس شهر نو است؟

 مراجع که ظاهرا شیرفهم شده بودند،
دیگر هیچوقت اعتراضی نکردند.

·        حالا معلوم می شود که چرا مراجع بی ادب سابق، پس از کسب تجربی و عملی ادب و «شیر فهم» شدن  در محضر پدر، «شهر نو» را به آتش می کشند تا  «کشور نو» بسازند.
·        بدین طریق هر شهر به «شهر نو» تبدیل می شود و کشور به «کشور نو»  و ملت به «امت نو».
·        نوسازی ملت و کشور به سلیقه پدر مدبر مدرن به همین می گویند.

 درود بر رضاشاه کبیر که هیچکاری را بدون تدبیر انجام نمی داد.

·        واقعا درود بر پدر ملت عیران.
·        اگر پدر با ادب ملت عیران تدبیر نداشت، به نوکری بدترین ددان درنده جهان در هیئت وحشت انگیز فاشیسم تن در نمی داد و آبروی ملت عیران را در ملأ عام نمی ریخت.
·        حالا که در محضر استاد شیر فهم شدیم، معلوم مان شد که علاوه بر ادب و هنر، تدبیر هم نزد پدران تاجدار و عمامه دار عیرانیان است و بس.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر